jacobsjakt

Jag skriver och berättar om mina jaktupplevelser och tankar runt jakten i övrigt.

Bilder från min praktik i söder

Kategori: Allmänt

 
Skapliga älgtjurar. För att fara i Sörmland iaf.
 
 
Rikard visar stolt upp pinnen Zlatan fick släpa sitt vildsvin med.
 
 
 
Skaplig ek.
 
 
På den här åkern hade storbocken visat upp sig under förmiddagen, så vi bestämde oss för att köra dit ett torn.
 
 
3 timmar senare kunde en lycklig dansk konstatera att han skjutit sin första medaljbock!
 
 
Fick åka och hämta denna skönhet efter att greven haft grävlingsjakt utanför slottet under natten.
 
 
Ett utav flera vildsvin som danskarna sköt.
 
 
Rätt trevligt pass.
 
 
 
Fick mig två Kanadagäss :)
 
 
Även en räv i fälla.
 
 
 
Vi byggde en vakkoja som vi ställde vid en vildsvinsåtel.
 
 
Mitt mästerverk! Så att även oerfarna grisjägare ska veta vart man bör sikta.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: