jacobsjakt

Jag skriver och berättar om mina jaktupplevelser och tankar runt jakten i övrigt.

Harjakt

Kategori: Allmänt

Igår var jag ute med farfar och hans stövare Jack för att försöka skjuta en hare. Även om det var djup snö och det gick tungt för Jack, så tog det bara 15 minuter innan drevet var i full gång.
Bara någon minut efter att skallen börjat eka genom skogen så kom haren springande rakt mot mig och vart inte varse fören den var 3 meter ifrån mig. Eftersom det hade gått så kort stund tyckte jag inte det var lönt att skjuta den, utan hoppades istället att få ett till läge lite senare.
 
Som tur var fick jag det och lyckades, efter många om och men, att fälla haren.
 

Kommentarer

  • mossi säger:

    det blir säkert god hargryta...lycka till

    Svar: Jo farmor brukar vara duktig på att göra i ordning hararna! Om jag skjutit brukar man få smaka =)
    jacobsjakt.blogg.se

    2012-12-10 | 20:41:45

Kommentera inlägget här: