jacobsjakt

Jag skriver och berättar om mina jaktupplevelser och tankar runt jakten i övrigt.

Bäverjakt med skolan

Kategori: Allmänt

Skog & jakt årskurs 1 och 2 åkte igår hem till mig på bäverjakt.
Några blev utspridda längs Rickleån medans jag och en kille i ettan fick fara till bäcken som jag själv jagat i tidaigare i vår (se tidigare inlägg).

För mig och Kristoffer vart det en väldigt trevlig kväll med mycket bäverkontakt och även en hel del rådjursbesök, men tyvärr var det inte lika händelserikt hos de andra som varken fick se bäver eller färska gnag.


Ett av rådjuren vi såg när vi var på väg till bäcken.
Hon hade även två nyfödda kid med sig, men dem fick jag inte med.


Bävern som vi till slut lyckades skjute efter att ha skrämmt minst fyra andra.
Dock vart det ingen film på den här, eftersom Kristoffer hade fullt upp med att hålla för öronen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: