jacobsjakt

Jag skriver och berättar om mina jaktupplevelser och tankar runt jakten i övrigt.

Rådjursspan/ Bäverjakt med Höglander

Kategori: Allmänt

Vi for ut och spanade runt Laxbacken och Rickleå där vi samanlagt såg 11 rådjur, varaav minst 5 stycken var bockar och 2 skapligt fina.





Sedan åkte vi tillbaka och skulle se om vi kunde lyckas skjuta en bäver. När vi varpå väg ner till ån såg vi också en räv komma springande efter åkerkanten ungefär 250 meter ifrån oss.

Men när vi väl kommit i gång med bäverjakten lyckades vi ju skrämma den första vi såg så att den försvann, dock gav vi oss inte då utan gick istället en runda. I hopp om att bävern skulle tordas komma fram igen.
Bevisligen så var jaktgudarna med oss, eftersom när vi 45 minuter senar kom tillbaka satt bävern uppe igen. Så det var bara för mig att kasta mig ner på backen, sikta och trycka av. Samtidigt som Nicklas låg bakom mig och filmade!




Kvällens resultat:
  • Råbockar: 5st
  • Råget/ Smaldjur: 5st
  • Oidentifierat rådjur: 1st
  • Hare: 1st
  • Räv: 1st
  • Bäver: 1st (död)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: