jacobsjakt

Jag skriver och berättar om mina jaktupplevelser och tankar runt jakten i övrigt.

Grävling

Kategori: Allmänt

I våras när jag var ute och jagade bäver längs Rickleån (se tidigare inlägg) så stötte jag på en grävling som hade pallrat sig upp ur sitt gryt. Då tänkte jag att "här borde jag sätta ut en fälla i höst".
Sagt och gjort.
För ungefär 5 veckor sedan gick jag ner till bäcken där vi bor och drog upp en gädda för att ha i fällan. edan var det bara att åka iväg och gillra upp den.
Men tyvärr gick det tungt från början och grvlingen lyste med sin frånvaro.. Eftersom jag, i mitten av augusti, var tvungen att styra min kos mot Nyöping i 2 veckor så fick fällan vara stängd under den perioden.
 
 
Men så förra veckan tog jag mig tid att gillra upp den igen. Dock hade jag ingen ny fisk att lägga in, men det fick lov att gå ändå. Till min stora förvåning så var fällan igenslagen när jag skulle kika till den i morse och mycket riktigt så satt det även en grvävling där inne!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: